Чи втомилися люди допомагати? Інтерв'ю з Лідером команди LEAD for PEACE. Info-proxy в Києві
Наша команда поспілкувалася з Владом, лідером команди інформаційного проєкту LEAD for PEACE. Info-proxy у Відокремленому підрозділі ВМГО "АЙСЕК в Україні" у місті Києві, щоб обговорити їхню роботу та виклики, з якими вони стикаються при наданні допомоги в умовах тривалої війни.
Розкажи детальніше про проєкт LEAD for PEACE. Info-proxy
Спочатку це було задумано як проєкт інформаційної допомоги людям, які постраждали від війни. Ми допомагали за категоріями: їжа, одяг, транспорт та житло. Людина могла звернутися до нас і ми шукали гуманітарний штаб за наявним запитом та перенаправляли їх туди. Але так було лише на початку. В цьому році ми змінили специфіку нашої роботи та почали працювати за принципом гуманітарного штабу в Києві. Зараз на меті маємо допомогу як з інформаційними, так і адміністративними потребами.
Скільки запитів на місяць ви в середньому обробляєте?
За перших півтора місяці ми закрили 6 запитів. Потім я налагоджував процеси, прийшли нові учасники команди, і ми за місяць почали закривати понад 40 запитів із запланованих 20. Від початку 2023 року київський осередок вирішив 112 запитів.
Які запити на допомогу найпоширеніші?
Одяг, їжа, медикаменти та засоби гігієни.
З якими найбільшими складнощами ви стикаєтеся під час роботи?
Ми працюємо з людьми, тому іноді виникають складнощі з комунікацією. Люди, які займаються контактуванням, мають вислухати невдоволення та проблеми, не пов'язані із запитом, що може давити морально. Але команда нормально це переживає та розуміє, що це частина нашої роботи.
Як затяжний характер війни вплинув на рівень суспільного інтересу та підтримки зусиль з надання гуманітарної допомоги?
Досі є значна кількість людей, які стабільно віддають свої старі речі та донатять на потреби гуманітарних штабів та ініціатив. Звісно, що масовість і поширення пішли на спад, тому що люди виснажені або недостатньо обізнані в проблемі, що, наприклад, допомога з одягом та речами досі потрібна.
Закривати запити стало простіше чи складніше?
Стало легше через нових учасників команди, оптимізацію процесів, допомогу з одягом, який нам передав Національний університет харчових технологій. Але з'явилися нові труднощі через кількість запитів, обробку передачі допомоги.
Який був найскладніший запит?
До нас зателефонував чоловік з інвалідністю, який потребував усього: їжу, засоби гігієни, одяг. Навіть по телефону можна було відчути всю складність ситуації і почати співпереживати цій людині. Морально це було важке прохання.
За часом: найперший запит, коли чоловік сказав що батьки літнього віку, ВПО з гарячої точки, терміново потребують житло, а бюджет на квартиру 3000 грн, що майже неможливо в сучасних умовах. Дзвонили до рієлторів, власників квартир, проте більшість відхилила нашу пропозицію. Нарешті, ми знайшли один хороший варіант, але після прибуття на місце ми зіткнулися з проблемою безвідповідальної власниці, яка вже здала квартиру іншим людям.
Як ви плануєте розвивати ваш проєкт та підвищувати ефективність в майбутньому?
Волію, що в майбутньому ініціатива може перерости в більш глобальний проєкт на національному рівні. Для цього ми активно працюємо над відновленням співпраці з гуманітарними штабами, шукаємо різні підходи та нові методи. З нашого боку, робимо все можливе, щоб досягти цієї співпраці, проте не завжди все вдається так, як би ми хотіли. Починаємо продумувати варіанти довготривалої співпраці вже з благодійними фондами.
Ми хочемо розвиватись і стати більшим підрозділом, аби надавати допомогу більшій кількості людей, ніж ми здатні зараз. Однак, виникає питання про актуальність такого проєкту після закінчення війни.
Якщо я хочу також долучитися до допомоги людям, чи можу я це якось зробити?
Так. Перш за все, ви завжди можете надіслати благодійний внесок, який допоможе нам забезпечити людей, що постраждали від війни, продуктами харчування та засобами гігієни. Крім того, ви також можете передати нам одяг, який більше не потрібен вам.
Якщо ви є представником гуманітарного штабу, розташованого в Київській області, ви можете зв'язатися з нами, і ми з радістю обговоримо можливості співпраці. (прим. редактора: зв'язатись з Київським або іншими осередками для партнерства ви можете напряму через Instagram сторінки, що є в підписках @aiesecinukraine)
Як люди взагалі вас знаходять?
Наш проєкт можна знайти на сайті aiesec.ua, де можна заповнити форму на отримання допомоги.
Чи погоджуєшся ти з твердженням, що через затяжний стан війни люди втомилися допомагати?
Люди втомилися від війни, але не від допомоги. Минув час, і багато хто повернувся до свого повсякденного життя, приділяючи менше часу та емоцій навколишнім обставинам.
Щоб люди не забували про війну і не зменшували свою підтримку, необхідно постійно нагадувати про важливість цих проєктів. Інформуючи громадськість про поточну ситуацію, потреби та досягнення різних гуманітарних ініціатив, ми можемо мотивувати інших до дій.
Владе, дякую що приділив час, наостанок хотіли б запитати, як все ж почуває себе зараз твоя команда?
Скажімо так, всі проблеми, з якими ми стикаємося під час роботи - ми намагаємось вирішити. Хтось дійсно вигорає, я зважаю на емоційний стан своєї команди, тому намагаюся позитивно вплинути на нього. Але це не заважає нам працювати далі, висувати нові ідеї та втілювати їх в реальність. Тримаємось, працюємо!
Для вашої зручності, ми надали пряме посилання на форму, де ви можете залишити свій запит. Будь ласка, уважно заповніть форму, вказавши всі необхідні деталі.