“У тебе є унікальна можливість набувати тих знань, за які потім ти, як доросла, повинна будеш сплачувати гроші”.

“У тебе є унікальна можливість набувати тих знань, за які потім ти, як доросла, повинна будеш сплачувати гроші”.

У рамках проєкту LEAD for PEACE. EduUp Відокремленого підрозділу ВМГО "АЙСЕК в Україні" в місті Києві, наша команда поспілкувалася з керівницею ГО "Можливості. Мотивація. Медіа." Анастасією Свободою. Обговорили питання ментального здоров’я та освіти, наскільки ці аспекти важливі для дитини та як їх розвинути за допомогою простих уроків за шкільною партою.

Чому ГО "Можливості. Мотивація. Медіа." вирішила взяти участь в проєкті LEAD for PEACE. EduUp?

Як будь-яка організація, ми маємо свою місію та мету. Звісно, в кожному проєкті вона є довгостроковою й короткостроковою. Наша довгострокова місія полягає у встановленні умов для гармонійного розвитку дітей, які потім зростають екологічно й стають дорослими. У майбутньому вони матимуть свої цілі, відчують свої таланти та зрозуміють з чого складено їх навколишній світ і як з ним взаємодіяти. І як наслідок, вони знайдуть своє місце у суспільстві. Тож, фактично, тут є відповідь на те, чому ми вирішили взяти участь у вашому проєкті: бо ця довгострокова мета повністю збігається з вашою.

Яким був ваш досвід як делегатів?

Для кожного педагога дуже корисно брати участь у таких проєктах з двох причин: це набуття досвіду та нетворкінгу. Говорячи про досвід, то професійні фахівці зможуть вирішити, що їм не треба брати участь у таких ініціативах. Якщо педагог вважає, що йому не треба навчатися, що йому не треба розвиватися, то він не зможе дати цей розвиток своїм підопічним. Спеціалістам важливо знайомиться з іншими професіоналами, бути частиною різноманітних волонтерських організацій, допомагати іншим. Тоді вони будуть дотичні до загальної місії всіх освітян – це виховувати гармонійне покоління. 

Яку ви бачите цінність для делегатів, не педагогів за освітою, пересічних людей, які вирішили взяти участь в проєкті?

Це можна сказати про мене, бо я не педагог за освітою. Я — крос-функціональна людина, яка добре розуміє, як досягти мети. І бути тільки педагогом, маючи таку здібність, було б неправильно, бо є дуже талановиті фахівці, а є люди, які вміють класно організувати процес. Тож, коли така людина, як я, стає партнером вашого проєкту і проводить уроки, не маючи педагогічної освіти —  це неймовірна можливість для неї познайомитися з однодумцями. Завдяки спільній місії та роботі люди черпають натхнення, щоб бути в постійному емоційному ресурсі. І в таких проєктах, як EduUp, крос-функціональні особистості бачать схожих на себе, відчувають всіма фібрами душі і розуміють, що вони на правильному шляху.

У чому полягає унікальність проєкту?

Унікальність проєкту полягає якраз у тому, що ви фокусуєте увагу суспільства на проблемах. Наприклад, у вашому випадку це — недосконала система освіти. Ви висвітлюєте проблему і зовні, і зсередини. Вам простіше подивитися на неї, будучи не частиною великої державної структури під назвою “освіта”, а будучи зовні. І ви не просто висвітлюєте цю проблему, ви реально робите кроки до її вирішення та даєте інструкцію, як це треба зробити. І показуєте одразу, до чого це може призвести. 

Яка користь цих занять для дітей різного віку?

Користь залежить від самих занять. Якщо ми говоримо про теми, які розвивають софт скіли дітей, то тут взагалі не важливий вік. Це можуть бути уроки з тайм менеджменту, адаптовані, як під 12-річних, так і під 6-річних дітей. Бо знання тайм менеджменту необхідні в будь-якому віці. Просто приклади, на яких будуть пояснювати сталі пункти, будуть різні, і процес взаємодії з дитиною буде різним, як і обсяг інформації. Тож тут я б взагалі не ділила. 

На вашу думку, які інші теми з тих, що порушуємо ми на заняттях LEAD for PEACE. EduUp, ви бачите релевантними для впровадження в шкільну програму на постійній основі? 

Я дам відповідь як мама підлітка і як власниця бізнесу. Будь-який бізнес передбачає процеси: взаємодію, комунікацію і структуру. Завжди в кожній моїй вакансії будуть менеджерські й потужні комунікативні якості. Ці дві позиції передбачають знання з тайм-менеджменту з ядром “дисципліна” та знання з комунікації з ядром “взаємодія”. Вони обов'язково будуть завбачувати вміння аналітично мислити.

А доньці завжди кажу: “У тебе є унікальна можливість в таких проєктах, як EduUp, набувати тих знань, за які потім ти, як доросла, повинна будеш сплачувати гроші або розраховуватися своїм часом, досвідом і помилками. Тобі доведеться все одно це все знати, якщо ти хочеш щасливо взаємодіяти з цим світом і знайти тут своє місце.”

Тому я не можу сказати, що щось з того, що ви робите, не треба впроваджувати в шкільну програму. Можливо, деякі предмети можна об'єднати. Курс комунікації може в собі містити елементи з менеджменту проєктів, бо він передбачає взаємодію всередині команди, а це ж теж комунікація.

Нагадаю, що LEAD for PEACE - це низка проєктів від AIESEC в Україні, які допомагають українським дітям сьогодні отримувати різносторонні знання і відкривати для себе нові горизонти.