Як увійти у сферу дизайну: 9 порад як почати та розвиватися від Head of Design агенції Lazarev

Як увійти у сферу дизайну: 9 порад як почати та розвиватися від Head of Design агенції Lazarev

Починати кар’єру з нуля — це історія про спроби та помилки. Та що якби на старті ви мали набір порад, які б допомогли вам робити перші кроки більш рішуче? Так, з ними ваш шлях у дизайні не стане гладкою дорогою до абсолютного успіху, але кілька серйозних ям оминути зможете.

Хто цей хлопець такий?

Перш ніж я тут роздаватиму поради, пропоную познайомитися. Мене звати Андрій і я Head of Design у Lazarev.agency. За плечима маю 13 років досвіду в дизайні й за цей час я пройшов довгий та цікавий шлях від початківця та фрилансера до впевненого дизайнера та менеджера однієї з найбільших агенцій в Україні, яка збирає топові міжнародні нагороди.

Протягом цього періоду в мене назбиралося чимало інсайтів і порад, які б полегшили мені життя, коли я лише стартував в професії. А зараз з радістю поділюся деякими з них з вами.

Поїхали!

1. Навчайтеся, навчайтеся й ще раз навчайтеся

Це база, з якої варто починати. На старті просто необхідно отримати основні знання у дизайні, як і в будь-якій іншій професії. Можливості для цього знайдете практично всюди — варто лише ввести в ґуґлі запит, як різні ресурси ринуть до вас пошуковими результатами. Зараз настільки класний час, щоб розвиватися, бо те, що в період мого старту можна було вивчати 3-4 роки, сьогодні ви освоїте за один якісний курс.

До навчання також додайте профільну літературу. Раджу читати книжки, які допоможуть вам розвинути чи вдосконалити якусь конкретну навичку. Наприклад, у дизайні це може бути композиція, колористика тощо. Це дасть можливість більш глибинно розібратися в темі й наповнитися корисними знаннями.

2. Сміливо подавайтеся на конкурси

Важливо робити це не лише заради того, щоб перемогти, а також аби вийти за межі власної дизайнерської бульбашки й побачити роботи інших. Можливо кращі роботи. Від цього ви лише виграєте.

Так, коли я лише починав, також брав участь в конкурсах. Я робив дизайни вебсторінок, на які йшло чимало зусиль і часу. Ці роботи мені здавалися найкращими, що я взагалі міг створити. Хоча тоді перемагали учасники, чиї дизайни були на рівень вищі та більш професійні, я не особливо розумів, чому саме їхні роботи були кращими. Але той факт, що їх високо оцінювали, мотивував мене розібратися в цьому. Мені стало цікаво, що саме той чи інший кандидат робив краще й чому. У результаті цей досвід максимально допоміг мені розвиватися й підвищувати свої скіли в дизайні.

Якщо ви лише починаєте у сфері й у вас буде можливість взяти участь в конкурсі чи тендері, сміливо хапайтеся за неї. Адже незалежно від результату, ви отримаєте цінні інсайти, куди вам рухатися на дизайнерському шляху та як вдосконалюватися.

А ще раджу багато практикуватися — робити різні концепти, створювати редизайни для відомих компаній та сервісів. Так ви «набиваєте руку» в дизайні й покращуєте свої навички.   

3. Зберігайте свої попередні роботи

У дизайні є така штука, коли спеціаліст створює нові якісніші дизайни, то на старі просто не може дивитися. Я не виняток і також видаляв свої попередні кейси з портфоліо й залишав лише 2-3, які, на мою думку, були кращими.

Так не варто робити. Чому? Тому що потенційному замовнику буде важко побачити вашу експертність й досвід лише на кількох прикладах робіт. Та й цілком неочікувано клієнту можуть сподобатися саме ваші попередні дизайни, які ви вважаєте не надто успішними. Тому з легким крінжем на серці, залишайте старі кейси у портфоліо.

4. Створіть собі кумира

Так, так, кажуть, що це погана звичка. Але не тоді, коли вона допомагає вам зростати як професійно, так і особистісно. Шукайте топових дизайнерських експертів, які подобаються та надихають. Слідкуйте за тим, які рішення в них з'являються, як вони вирішують завдання й застосовуйте їхні підходи у своїй роботі. Ще раджу звертати увагу навіть на те, чим вони живуть і займаються окрім дизайну. Це те, що допоможе вам зрозуміти, якими категоріями мислять топові спеціалісти й взяти щось корисне для себе.

Також є платформи, без яких просто не обійтися, особливо дизайнерам-початківцям — Dribbble, Behance, Awwwards, Webby. Це ресурси, де ви побачите, що це таке якісний дизайн й тренуватимете свій візуальний смак.

5. Розвивайте майндсет «Я розв'язую проблему клієнта

Немає значення, чи ви працюєте в агенції, чи на фрилансі. Якщо дизайните проєкт просто, щоб його здати та отримати гроші — такий підхід далеко вас не заведе. Адже клієнту навряд потрібна робота, яка не приносить результати.

Зрозумів я це лише через кілька років роботи в дизайні. Тому якщо ви початківець, раджу налаштувати цей ментальний вектор одразу й намагатися рухатися по ньому. Такий підхід допоможе бачити цінність у собі як експертові і вам, і людям, з якими працюєте. Адже коли почнете занурюватися у сферу клієнта, прислухатися до його чи її запитів, ваша робота даватиме якісніші результати, а експертність зростатиме.

6.  Попрацюйте над дизайнерським портфоліо

Портфоліо може допомогти вам отримати можливість потрапити на роботу мрії або ж втратити її. Тому раджу як слід підготувати презентацію своїх кейсів. Одразу скажу, що резюме теж важливе і його якістю не варто нехтувати. Просто пам'ятайте, що слова не покажуть роботодавцю ваш рівень, зосередьтеся на тому, щоб ваші дизайни зробили це за вас.

Так, в агенції де я працюю, портфоліо — один з найважливіших критеріїв при виборі спеціаліста в команду на перших етапах. Коли шукаю дизайнера, мені важливо побачити, як людина працює, тому насамперед переглядаю портфоліо кандидата, а вже потім резюме.

7. Оминайте шаблонні CV десятою дорогою

Ось ми дійшли до резюме. Так, воно теж важливе. Якщо хочете зачепити око роботодавця, шаблонне CV — ваш ворог. Воно не вирізнить вас серед десятків чи сотень інших кандидатів.

Моя порада — додайте в резюме більше сенсів та особистості. Наприклад, розкажіть про свій підхід та цінності, проєкти, над якими працювали, які завдання вирішували тощо. Також раджу піти трохи далі й покреативити над візуальним оформленням цієї інформації. Це може забезпечити вам додаткові кілька балів до загального враження.

8. Розвивайте особистий бренд

Це 21 століття і якщо люди не бачать вас онлайн, отже вас не існує. Соцмережі — ваш безплатний ресурс, який можна й треба використовувати на максимум, щоб рости практично у будь-якій професії. У дизайні зокрема.

Тому ведіть особисту сторінку та професійні акаунти, діліться підходами до роботи, кейсами тощо. Так ви зможете легше знаходити як клієнтів, які бачитимуть вас і ваш рівень, так і нові шляхи для розвитку.

А якщо ви лише почали працювати в дизайні й поки ще не є експертом чи експерткою у галузі, однаково ведіть свою сторінку. Це чудова можливість розповісти про свій шлях, ділитися інстайтами, успіхами й помилками. 

9. Ставтеся критично до своїх робіт

Важливо розуміти, що дизайни — це не музейні експонати, з яких треба здувати пилинки й зачаровано милуватися ними. Дизайн — це процес аналізу, ітерацій та покращення.

Тому якщо у вас закрадається думка, що ваша робота просто не може бути кращою — це тривожний дзвіночок. Таке мислення лише гальмує розвиток, адже ви не бачите зон свого росту. Пам’ятайте — будь-який дизайн можна покращити й переосмислити.

Замість висновку

Робити перші кроки у будь-якій професії — завдання із зірочкою. Сфера дизайну не виняток. Та сподіваюся, мої поради допоможуть вам йти цим шляхом більш впевнено. Застосовуйте їх, поєднуйте з власними підходами й додайте ще гарну порцію мотивації й вас не зупинити.

Вірю, що у вас вийде — вірте й ви.

P.S. Якщо виникнуть запитання з дизайну, розвитку у цій сфері, пишіть мені в інстаграм — https://is.gd/znAXus З радістю з вами поспілкуюся.