Види та Структура Digital Компаній | DNA325

Види та Структура Digital Компаній | DNA325

Робота в IT престижна та високооплачувана, як туди потрапити ми писали в нашій попередній статті, зараз хочемо розповісти про те, які бувають ІТ компанії? Як вони виглядають зсередини та хто в них працює.

Як поділяються ІТ компанії?

1. Outsource 
2. Outstaff 
3. Product 
4. Startup 
5. IT department

1. Outsourcing

Аутсорсинг – передача повноважень чи частин бізнес-процесів зовнішньому підряднику. Такі компанії мають у своєму штаті професійних розробників та практично реалізують їхній робочий час клієнтам. У таких клієнтів може не бути своїх фахівців, проте їм необхідний пакет певних послуг. Головний принцип аутсорсингу - "залишаю за своєю компанією тільки те, що роблю краще за інших, віддаю зовнішньому підряднику те, що він робить краще за інших".

Ключові компанії на ринку аутсорсингу:

• Epam
• SoftServe
• DataArt
• Ciklum

Модель взаємодії між клієнтом та підрядником при ІТ-аутсорсингу виглядає наступним чином

Клієнт (замовник) -> Менеджер проекту (Project Manager) -> Команда розробників

Time & Material

Основні фактори
• Приблизний час.
• Можливість застосування змін під час роботи
• Оплата за використаний час.

Коли використовується цей тип співпраці?
• Неможливість оцінити проект через недостатню кількість даних.
• Замовник бажає брати участь у проекті.
• Замовник є великою компанією з безліччю внутрішніх бюрократичних процесів.

Fixed

Ключові моменти:
• Узгоджений та фіксований бюджет.
• Незмінний обсяг проекту.
• Терміни виконання проекту визначено.
• Можливі зміни та доповнення у проекті.

2.OUTSTAFF

Аутстаффінг (outstaffing) – є орендою спеціаліста з компанії підрядника для роботи в компанії замовника. Найнятий спеціаліст займає місце у команді на рівні з іншими співробітниками. Його робота регулюється менеджерами компанії. У разі аутстаффінгу клієнт оплачує послуги найнятого спеціаліста компанії підряднику. Та у свою чергу із цих грошей платить заробітну плату найнятому фахівцеві. Ця послуга дозволяє скоротити витрати на працівників у середньому на 30%. Найбільш яскраві приклади аутстаффінгових компаній: Luxoft, Lohika.

Аутсорсинг дорожчий на 50% ніж аутстаффінг. Ще одна особливість аутстаффінгу в тому, що дана форма співробітництва має прозоріші умови оплати та відсутність додаткових прихованих платежів.

Послуги аутстафінгу можуть також розглядатися як віддалена розробка, залучена або офшорна розробка. Найм віддалених співробітників дає можливість реалізовувати найсміливіші ІТ проекти.

Як бачите outsoursicing та outstaffing мають спільні моделі взаємодія клієнта та замовника, кожна з цих форм має свої плюси та мінуси. Далі поговоримо про інші види компаній.

3. PRODUCT

Продуктові компанії. Вони займаються розробкою своїх товарів. Продуктом може вважатися все що завгодно, мобільний додаток, соціальна мережа або антивірус.

Одні з найпопулярніших ІТ-гігантів послугами яких користуються сотні мільйонів людей, є продуктовими. У тому числі Microsoft, Apple, Grammarly, Reface. Ці корпорації коштують мільярди доларів.

Також особливістю продуктових компаній є і те, що розроблюваний ними продукт найчастіше належить цій же компанії. У свою чергу вона підтримує та розвиває свій продукт, щоб отримувати, а потім і збільшувати прибуток.

4.START-UP

Стартап (від англ. startup) - компанія з короткою історією операційної діяльності. Така компанія здебільшого створює якусь нову ідею, чи продукт або їй потрібно залучити інвестиції. Також стартапом називають щойно запущений проект або той, що перебуває у процесі запуску.

Initial Public Offering (IPO) - первинне розміщення акцій, процес продажу компанією або ранніми інвесторами акцій приватної компанії на фондовому ринку, в результаті якого компанія стає публічною, а папери доступними широкому колу інвесторів. IPO важлива частина розвитку стартапу, це означає перехід до «вищої ліги» великих компаній.

У 2021 році на IPO зможуть вийти наступні компанії:
Transferwise – компанія, що займається переказами електронних грошей. Цільова оцінка – $5 млрд. Є офіс в Україні.
Deliveroo - доставка їжі. Цільова оцінка – до 5 до 10 млрд фунтів стерлінгів.
Trustly - служба грошових переказів. Цільова оцінка - від 6 до 9 млрд євро.
Kahoot! - Навчальна платформа для проведення вікторин. Цільова оцінка - 5 млрд євро.
OrCam - компанія, що спеціалізується на штучному зорі. Цільова оцінка - $3 млрд.

Процес розвитку стартапу проходить поступово і триває у 5 етапів:

1. Pre-stage seed. Це початковий етап, на якому йде пошук і формування ідей, а також створюються і розробляються технічні шляхи реалізації цих ідей. У цей процес залучено спеціальну ініціативну групу. До її завдань входить аналіз ринку, написання бізнес-плану, формулювання технічних завдань.

Потім створюється перший макет проекту, випробування чи тестування, проводитиметься аналіз попиту та пошук інвестора чи фінансових інвестицій. Якщо не виходить знайти джерело фінансування, проект припиняє своє існування.

2. Start-up stage. Перехід до цього етапу можливий у разі якщо знайдено фінансування. Коли товар виходить ринку, перше із чим він стикається конкуренція. Новий продукт має довести свою перевагу. Обійти конкурентів на початковому етапі дуже складно, тому творці повинні виявити комерційну хватку, креативність та завзятість. Так як на початковому етапі проект може сприйматися аудиторію байдужо, і його історія на цьому закінчиться.

3. Growth Stage – Після того як проект вижив у конкурентній боротьбі при цьому має попит і навіть починає займати своє місце на ринку, наступним етапом буде вихід на беззбитковість. На цьому етапі інвестори починають отримувати прибуток.

4. Expansion Stage – На цьому етапі продукт досягає прописаних бізнес-цілей. Продукт успішно займає високі позиції на ринку, він відомий більшості аудиторії. При цьому розробник шукає виходи на нові ринки.

5. Exit Stage – це етап максимального успіху для продукту. Пік розвитку досягнуто, і інвестори починають продавати свою частку іншим великим гравцям, отримуючи прибуток. Задля цього вони й вкладали свої кошти. Іноді трапляється, що інвестори залишають свою частку у проекті щоб отримувати стабільний прибуток.

5. IT Department

Це новий виток корпоративного розвитку, який активно розвивається завдяки цифровій трансформації, що відбувається у бізнесі. Сучасні правила бізнесу унеможливлюють існування компаній без такого відділу. Будь-який банк, страхова фірма чи форекс брокер мають свій ІТ відділ або навіть цілу дочірню компанію.

Робота цих відділів та фірм розташовується на стику аутсорсингу та продукту. Вони розробляють свій продукт з нуля, але він вважається ентерпрайз-додатком, тому що використовується лише внутрішніми співробітниками компанії. Іноді продукт з'являється на ринку для всіх користувачів, але це відбувається рідше. Такі компанії працюють як аутсорсери, але тільки клієнт у них один.

Далі розглянемо ієрархію ІТ компаній, які посади існують та які функції виконують люди на цих посадах. 

Структура IT-компаній

Приклад структури компанії

Далі ознайомимося з докладним описом позицій та технологій роботи ІТ компанії. Топ-менеджмент (senior management), C-Level

Структура відділу діджитал маркетинг (Digital Marketing)

Маркетинг тісно пов'язаний з продажами, оскільки стимулює вашу аудиторію вибирати саме ваш продукт. Але як же влаштований відділ продажу? Що використовують у своїй роботі працівники відділу продажу щоб продати клієнту товар чи послугу? Розглянемо далі.

Як влаштований відділ продажу:

Згідно з дослідженням американської HR платформи Indeed потреба в ІТ фахівцях у 2021 році збільшилася на 30%, а в ІТ рекрутерах більш ніж на 50%!

Ми в DNA325 відкрили безкоштовне навчання для всіх, хто хоче стати ІТ рекрутером і увірватися в ІТ індустрію з трендовою професією.

Заповніть коротку форму та наші менеджери зв'яжуться з вами.